Digital Marketing

Gerichte campagnes op maat van jouw doelgroep

Je wil niks liever dan je bedrijf kenbaar en vindbaar maken in de uitgebreide online wereld. Zo los je niet enkel prangende problemen van je doelgroep op maar bouw je ook aan een duurzame onderneming. Je concurrenten zitten niet stil en dus wil ook jij jezelf en je zaak online in de kijker zetten.
Gemakkelijker gezegd dan gedaan? Niet als je start vanuit een stevig onderbouwde marketingstrategie en resultaatgerichte online advertentiecampagnes. Twee onmisbare onderdelen in de toolbox van elke ondernemer die online wil groeien. Zeker wanneer je net je webshop hebt opgezet of die online winkel wil laten groeien.
Ik help jou online advertenties strategisch inzetten zodat elke cent die je spendeert, rendeert.

<a href="https://storyset.com/online">Online illustrations by Storyset</a>

Wat is online adverteren?

Online adverteren is doelgericht en tegen betaling specifieke boodschappen uitzenden via advertenties op digitale kanalen.
Zo pak ik het aan:

Doelgericht

Elke online advertentie is gericht op een specifieke doelgroep. Je mikt met online adverteren dus zeer nauwgezet. Enkel de mensen die de advertentie relevant en nuttig vinden, krijgen jouw boodschap te zien. Je betaalt dus ook enkel voor de zichtbaarheid van je onderneming bij potentiële klanten.

Kosteneffectief

Door me te concentreren op resultaten zorg ik ervoor dat jouw investering rendeert. De Return On Investment of ROI is voor mij veel belangrijker dan het budget an sich. Advertenties kosten nu eenmaal geld maar brengen ook op. Als je het maar strategisch aanpakt.
Net zoals offline advertenties kosten online advertenties geld. De manier waarop de prijs van advertenties worden berekend, hangt af van het platform (zoals social media of zoekmachines), de concurrentie, de plek waar je advertentie moet gezien worden, de tijd van het jaar,…
Soms betaal je voor het aantal mensen die je advertentie te zien krijgen. Andere systemen werken met het zogenaamde “pay-per-click”-systeem. Dat laatste betekent dat je enkel betaalt voor de personen die op je advertentie klikken en dus jouw website bezoeken dankzij de advertentie.

Specifiek

Hoe specifieker je boodschap hoe beter je advertentie het zal doen. Er komt dus veel meer bij kijken dan louter zoekwoorden bepalen en budgetten inzetten. Voor je succesvol advertenties inzet, weet je precies wie je doelgroep is, wat hen bezighoudt en hoe jouw aanbod hun problemen oplost.
Een strategie is het begin van elk advertentiesucces. Daarom is het het belangrijkste onderdeel van onze samenwerking omdat het ons toelaat om die specifieke boodschappen te formuleren. Het resultaat? Advertenties die jouw doelgroep triggert tot acties die leiden tot meer klanten en meer omzet voor jou.

Verschillende kanalen

Online advertenties zie je vooral bij zoekmachines zoals Google of Bing en social media zoals Facebook en Instagram. In het geval van zoekmachines is vooral Google een grote speler. Via Google Ads breng je je boodschap op verschillende plekken naar je doelgroep: op de zoekresultatenpagina, via Google shopping, via het Google Display Netwerk,…
Facebook – of beter het bedrijf achter Facebook: Meta – domineert dan weer de social media advertenties dankzij z’n grote bereik en populaire apps. Naast Facebook vind je ook op Instagram en Messenger mogelijkheden om online te adverteren.
Deze kanalen – zoekmachines en social media – zijn mijn specialiteit en voor deze advertenties kan je bij me terecht.

Langetermijn

Wie het woord strategie in de mond neemt, denkt op lange termijn. Ook al is het mogelijk om snel succes te boeken met online advertenties, blijvende resultaten vragen een blik op de lange termijn. Daarom bied ik enkel trajecten van minimum 6 maanden aan.
De reden daartoe is simpel: resultaatgericht adverteren vraagt onderzoek, data en strategisch denken. Niet enkel in het beginstadium maar ook wanneer de campagnes lopen. Het beheren van het budget en het monitoren van de resultaten doe ik op basis van gegevens en onderzoek naar jouw doelgroep.

Wil je klanten werven via online advertenties?

Welk kanaal past het beste bij mijn onderneming?

Heel simpel: het kanaal waarop je doelgroep zich bevindt. Gebruikt jouw ideale klant vooral Facebook, dan zullen Facebook advertenties jou het meest opbrengen. Zeker als je een webshop hebt, is de shopping functionaliteit van Facebook heel handig. Je leidt potentiële klanten meteen naar je productpagina!

Wil jij te weten komen waar jouw doelgroep zich bevindt?

Wat heb ik nodig om te beginnen adverteren?

Begin niet lukraak advertenties te plaatsen maar bouw eerst aan een stevige strategie die je professionele doelstellingen ondersteunt. Wanneer al je digitale marketing efforts in het verlengde liggen van je business goals, vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Marketing is dan een investering die rendeert in plaats van een kostenpost.

Elke samenwerking die ik aanga begint precies met zo’n strategie. Enkel zo kunnen we de resultaten toetsen aan jouw doelstellingen. Mijn visie bestaat eruit heel doelgericht te werken. Geen standaard strategieën maar marketingideeën die ik op maat van jouw bedrijf uitwerk. Zie het als een reeks pijltjes die we nauwgezet naar de roos mikken.

Dankzij de strategie wordt heel snel duidelijk welke advertentieaccounts we nodig hebben op welke kanalen, welk type advertenties we zullen inzetten, welke teksten en afbeeldingen of video’s daarbij horen enz. Een strategie maakt online adverteren een stuk helderder en eenvoudiger. Het absolute startpunt als je succes wil boeken met online advertenties.

Advies nodig om te bouwen aan je online advertentiesucces?

Is online adverteren duur?

Online adverteren is enkel duur als resultaten uit blijven. Net zoals elke investering moeten online advertenties renderen. Is dit niet het geval, zijn ze inderdaad duur. Vandaar het belang van een strategie die focust op resultaten en onderzoek.

Hoeveel online adverteren kost, hangt af van je budget. Hoe meer budget je ter beschikking stelt, hoe sneller je resultaten mag verwachten. Vaak betekent een groter budget, een groter bereik. Wat op z’n beurt leidt tot een hogere kans op conversie.

Denk er ook aan dat je budget in twee wordt gesplitst:

1/ de kost van de advertenties zoals de cost per click of de cost per acquisition. Dit is de prijs die je betaalt aan de advertentieplatformen zoals Facebook of Google om hun diensten te gebruiken.

2/ de beheerskost ofwel de kosten voor het opzetten van de advertenties, de analyse van de resultaten en uiteraard het uitwerken van de volledige strategie. In andere woorden: de prijs die je betaalt voor het werk dat ik voor je doe om de advertenties uit te werken, de resultaten te analyseren en te optimaliseren, en jou daarvan op de hoogte te brengen.

is online adverteren duur

Wil je te weten komen hoeveel online adverteren jouw onderneming kan opbrengen?

Online adverteren: enorm veel voordelen

Je merkt het: online adverteren heeft enorm veel voordelen om je onderneming, je producten en diensten zichtbaar en vindbaar te maken voor je doelgroep.

Ben je nog niet volledig overtuigd? Hieronder vind je de voornaamste voordelen van online adverteren op een rijtje:

  1. Doelgericht
  2. Specifiek
  3. Kosteneffectief
  4. Nauwkeurig te analyseren en rapporteren
  5. Keuze aan kanalen
  6. Keuze aan advertentietypes
  7. Gericht op actie en conversie

Klaar om de resultaten te zien binnenstromen?

Laten we een vrijblijvend gesprek inplannen! Zo merken we snel of we matchen.