Social Media advertenties

Gerichte campagnes op maat van jouw doelgroep

Stel je voor dat je ideale klant bij een probleem of verlangen meteen aan jouw merk of product denkt. Zou dat niet fantastisch zijn? Wie zijn aanbod en merk in de kijker wil zetten, kan niet om social media ads heen. Door het grote bereik en verschillende manieren om specifiek te targetten, zijn social media ads bijzonder doeltreffend voor de groei van je onderneming.

Tenminste als je het strategisch aanpakt. Ik bekijk social media advertenties steeds als onderdeel van een grotere strategie. Met de blik op de langetermijn zorg ik ervoor dat je advertenties niet enkel kortstondig resultaat boeken maar ook op lange termijn renderen. Denk bijvoorbeeld aan merkbekendheid en het bouwen van een community rond je aanbod.

Klaar voor een samenwerking? Neem contact op. Samen bekijken we jouw ondernemingsplannen en zoeken we de match tussen jouw visie en mijn strategische blik op digitale marketing.

social media advertenties

Mijn plan van aanpak

Net zoals voor zoekmachine advertenties (SEA) heb ik mijn eigen methode ontwikkeld om van elke social media advertentiecampagne een succes te maken:

Strategisch

Zonder strategie geen optimaal resultaat. Daar ben ik heilig van overtuigd. Onderzoek, gegevens verzamelen en vragen stellen, zijn de funderingen waarop ik elke digitale marketingstrategie bouw. Dat betekent dat elke campagne perfect is afgestemd op jouw doelstellingen en beantwoordt aan een vraag van jouw specifieke doelgroep.

Elke strategie die ik uitwerk, is uniek. Standaardwerk is niks voor mij. Net zoals jij is jouw onderneming uniek. Dat weerspiegel ik dan ook in jouw digitale marketingstrategie!

Resultaatgedreven

Dankzij die unieke strategie kunnen we elke campagne heel getarget uitrollen. Het is de basis voor digitale campagnes met een nauwkeurige focus op jouw doelgroep en jouw doelstellingen, van de keuze van het kanaal tot de teksten, afbeeldingen of video’s.
Op deze manier boeken we meer verkeer naar je website of webshop, zorgen we voor meer leads en kopende klanten, of slaan we al die vliegen in één klap.

Langetermijn

Mijn strategieën werpen de blik op blijvend succes en dus op de lange termijn. Natuurlijk lopen er op de korte termijn ook resultaten binnen. Eerder werk voor klanten is daar het bewijs van.
Dat deze campagnes zulke succesverhalen werden, is het resultaat van grondig onderzoek, diepgaande gesprekken, kennis van social media advertenties en investeren in langetermijnsamenwerkingen met deze klanten. Ik kies er daarom voor samenwerkingen van minimaal zes maanden. Het ondersteunt mijn visie op resultaatgedreven marketingcampagnes.

 

Nieuwsgierig naar wat social media ads jou zullen opleveren?

Resultaten met social media advertenties

  1. Je bereikt nieuwe doelgroepen
  2. Je bouwt aan je merkbekendheid
  3. Je verhoogt het aantal conversies
  4. Je trekt meer verkeer aan naar je website

Wat heb je nodig om te beginnen?

 Wat je nodig hebt om een eerste social media advertentie te lanceren, hangt af van je doelstelling en het type advertentie. Voor elk type advertentie heb je ad copy (tekst) nodig, aangevuld met een afbeelding (een foto, grafiek, illustratie,…) of een video. Daarnaast bestaan er ook story ads die verschijnen wanneer je doelgroep doorheen stories op Instagram of Facebook bladeren. Iets minder bekend zijn de Messenger ads die verschijnen in het chatgedeelte van Facebook Messenger.

Daarnaast hamer ik ook op een sterke strategie als basis van elke advertentiecampagne. Een strategie verplicht je na te denken over je doelgroep en je doelstellingen. Het verbindt ook je advertentiecampagnes aan je andere marketingactiviteiten zoals organische posts.

Een advertentieexpert zoals ik speelt jou dan weer de kennis door die je nodig hebt om zowel op desktop als mobiele toestellen aantrekkelijke advertenties te lanceren. Bovendien toon ik je je vooruitgang, beheer ik je budget en optimaliseer ik de campagnes op basis van de nieuwste data. Zo weet jij precies wat er werkt voor jouw doelgroep en doelstelling en wat niet. Kennis die je nodig hebt voor een volgende succesvolle campagne.

 

Mijn aanpak en resultaten beter leren kennen?