Over mij
Hoi! Ik ben Tine De Langhe.
Online marketing consultant
met 19 jaar ervaring en een passie voor e-commerce. En lekker eten, foodfotografie, katten en konijnen.
Laten we met die laatste starten.
transparant – hands-on – oog voor detail – betrokken – strategisch – resultaatgericht

Een “bunny” begin
We tekenen 2015 wanneer ik mijn liefde voor konijnen en webshops combineer: www.binkies.be was geboren. Een website vol konijnenspullen voor mensen die even gek zijn van konijnen als ik. Interieur, kledij, stationary, juwelen … Noem maar op.
Een online ode aan mijn konijnen Snuffel, Daantje, Simba en Nala. Het duurde niet lang voor mijn huis er als een themapark voor konijnen uit zag. Posters van konijnen in mijn bureau, bloempotten met konijnen op in de keuken, een groot konijnenbeeld in de tuin.
De webshop groeide, mijn kennis van e-commerce en de goesting om elk jaar betere resultaten te boeken eveneens. In 2020 kreeg ik een fantastische erkenning voor mijn werk. Binkies won de Safeshops diamonds award.
Intussen verkocht ik de webshop en is deze nu in handen van iemand anders.
Een webshop van 2,5 miljoen euro
Waar Binkies een side-project was, richtte ook mijn professionele bezigheden zich meer en meer op e-commerce. Toen ik de webshop van mijn toenmalige werkgever in handen nam, groeide de omzet op 6 jaar naar 2,5 miljoen euro. Daar werkten eerst 3 werknemers (waaronder ikzelf) met hart en ziel aan. Later groeide ons team tot 9 werknemers.
Hiervoor kreeg ik geen award. Iets nog beter. Een prachtig compliment van mijn toenmalige baas:
“Tine, jij runt de webshop alsof het jouw eigen online winkel is.”
Hij had het niet beter kunnen zeggen. Aan welke webshop ik ook werk, ik steek er minstens evenveel werk in alsof het de mijne was. Niet enkel het dagelijks beheer maar ook de langetermijnstrategie en online advertentiecampagnes.
De vaardigheden om webshops naar een hoger niveau te tillen, kwam niet uit de lucht gevallen. Ik had op dat moment al tal van ervaringen opgedaan in verschillende marketing agencies. Gedrild in strategisch inzicht en steeds vooruit te kijken, leerde ik snel wat werkte en niet werkte voor e-commerce, en werkte campagnes uit voor grote merken als Smartphoto, TUI, YourSurprise, VeePee en vele andere.






E-commerce: meer dan gewoon een webshop
De kern van e-commerce succes is een goede strategie. Je mag nog zo’n mooie webshop hebben, als geen mens van het bestaan afweet, komen er geen euro’s in het laatje. Daarnaast is een webshop veel meer dan een product verkopen alleen. Er komen heel wat praktische dingen bij kijken:
- Hoe organiseer je de verzending?
- Wat met retours?
- Weet je wat er bij verpakken komt kijken?
- Hoe verzeker je veilige transacties?
Op je webshop zorg je ook voor verschillende types informatie zoals:
- Productinformatie,
- Informatie over je klantendienst, en
- Verkoopsvoorwaarden.
En, last but not least, hoe zorg je ervoor dat je doelgroep weet dat je bestaat? Gebruik je best advertenties? Zet je in op social media of zoekmachines? Best een nieuwsbrief of toch niet?
De antwoorden op deze vragen maken deel uit van je e-commerce strategie. Een strategie die je uitwerkt voor je je webshop online zet.
Laat dat nu net mijn grootste talent zijn. Laten we samen jouw e-commerce plannen uitwerken en een succesvolle webshop opzetten!
Je zaak in de kijker zetten met online advertenties
Wie webshopplannen maakt gericht op de lange termijn, bepaalt beter een duidelijke strategie. Tijdens mijn jaren als online marketeer bij verschillende marketing agencies leerde ik online advertenties strategisch inzetten. Die kennis combineerde ik met alles wat ik weet over webshops.
doelgericht – kosteneffectief – specifiek – nauwkeurig
Adverteren via zoekmachines
Maakt gebruik van het enorme bereik van zoekmachines en zet jouw aanbod in de kijker via betaalde advertenties op Google of Bing.
Social Media advertenties
Geeft je de kans om altijd op de juiste plek, op het juiste moment te zijn. Laat je toe om heel specifiek je doelgroep te selecteren via social media zoals Facebook en Instagram.
Wat anderen over mij zeggen
“Met veel genoegen heb ik samengewerkt met Tine aan de uitbouw en lancering van onze uitgebreide sociale media campagnes, waaronder vooral google Adwords en facebook advertenties. Dankzij de uitgebreide kennis en professionele houding van Tine, hadden we steeds het volste vertrouwen in een goede opvolging van de campagnes met mooie resultaten.”
Als ambachtelijke koffiebranderij met een hart voor kwaliteit en authenticiteit, was het voor ons essentieel om samen te werken met iemand die onze waarden begrijpt. Tine van Digital Tales heeft ons aangenaam verrast met haar grondige aanpak en expertise in digitale marketing.
Haar uitgebreide zoekwoordenanalyse voor onze webshop was bijzonder waardevol. Ze wist precies de juiste woorden te vinden die resoneren met koffieliefhebbers die op zoek zijn naar zachte, hoogwaardige koffie. De implementatie hiervan was doordacht en zeer professioneel.
Wat ons vooral aansprak was haar aanpak van de Google advertenties. Door haar regelmatige en kundige optimalisaties konden we snel resultaat zien, zonder lange aanloopperiode. Dit paste perfect bij onze wens om meer koffiegenieters te laten kennismaken met onze zorgvuldig gebrande koffies.
Een aanrader voor elk bedrijf dat op zoek is naar een deskundige digitale marketing specialist met oog voor detail en kwaliteit.
“Zó ongelooflijk blij en dankbaar! Bedankt Tine! Bijna niet te geloven dat werkelijk alle communicatie via mail verliep en dat dit het resultaat is. Dat noem ik pas de klant aanvoelen.”