Met deze tip verkocht ik de productvoorraad van 2 producten op enkele dagen tijd

Eerlijk is eerlijk. In productfotografie kruipt behoorlijk wat tijd. Helaas ontbreekt me vaak die tijd en maak ik te weinig werk van mijn productfoto’s. Echter, het is belangrijk er tijd voor te maken, want het levert je omzet op! Hoe? Lees even mee.

Slecht verkopende producten

Ik had sinds lange tijd enkele leuke producten die maar niet verkochten op de webshop. Ik bracht ze onder de aandacht via mijn social media, nieuwsbrief, zette ze in de kijker op de homepage en gaf er zelfs een serieuze korting op. Echter, de verkoop bleef uit. Van 1 product had ik de producten al meer dan een jaar op voorraad. Hoog tijd dus om andere stappen te ondernemen.

Gebruik sfeerfoto’s ipv minimalistische productfoto’s

Voor foto’s op de webshop zelf gebruik(te) ik graag de klassieke productfoto’s. Witte achtergrond en het product. Zo ziet alles er mooi hetzelfde uit op de webshop. Echter ben ik hier recent van afgestapt.

Ik had 2 niet verkopende producten en besloot om ze op een andere manier te presenteren. Ik maakte enkele sfeerfoto’s, zodat de mensen het product konden ervaren in een thuisomgeving. Ik gebruikte deze foto’s op de webshop en op social media.

En jawel, er kwamen héél veel reacties! Diezelfde producten die ik al een aantal keer gepusht had via verschillende kanalen en waarvan ik niets verkocht, bleken plots als een trein te verkopen. Het ene product was uitverkocht na enkele dagen, van het andere product heb ik nog enkele stuks over. En dat voor 2 producten die hier maanden in stock stonden.

De foto’s

versus

Waar wacht je nog op?

Nu je de foto’s zo naast elkaar ziet, dan is het wel duidelijk welke het meeste aanspreekt. Dus, je weet wat je te doen staat!

Hulp nodig bij het maken van de foto’s? Contacteer me gerust!