Zalando, bekend om een verlieslatende webshop te zijn. En ja, ook ik zit daar voor iets tussen. Sorry Zalando 😉

Ik was op zoek naar een kleedje, en waar heb je de meeste kleedjes op 1 website? Inderdaad, Zalando! Ik zocht, zocht, zocht,… en vond eindelijk hét kleedje waar ik naar op zoek was. Meteen besteld, samen met nog wat andere dingen waarvan ik dacht dat het misschien wel iets zou zijn (waarom ook niet, je mag toch terug sturen, gratis).

Ik bestelde tijdens de middag en wat gebeurt er? De hele namiddag zie ik overal ‘mijn’ kleedje. Op Facebook en websites met Google Ads.

zalando-ad

Hé Zalando, als ik iets gekocht heb, dan wil ik niet dat je me nog achtervolgt en al zeker niet met dat ene kleedje die ik zo graag wil! Nu wil ik het echt nog liever en liefst zo snel mogelijk.

Ervaring leert me dat je meestal een (dikke) week moet wachten op je bestelling bij Zalando, dus omdat ik mijn kleedje zo graag wil, besluit ik diezelfde dag nog naar de winkel van Mexx te gaan. Helaas, kleedje uitverkocht. Ik kom terug thuis en ga op zoek naar de website van Mexx, zouden ze een webshop hebben? Ja! Daar is mijn kleedje, in de juiste maat dan nog wel. Even checken hoe ze verzenden: 2 werkdagen, aanvaardbaar / gratis retourneren: nog beter. Ok, ik bestel!

Intussen zie ik nog altijd reclame van mijn kleedje door Zalando. Het irriteert me mateloos!

2 dagen later, mijn pakje Mexx wordt geleverd. Mooi zo, het kleedje is van mij 🙂 byebye Zalando!

Hoewel ik nog steeds reclame zie van mijn kleedje, stoor ik me er minder aan. Ik heb wat ik wil. Maar Zalando, aub, sleutel eens aan jullie remarketing campagne, want op deze manier werkt het niet!

6 dagen later, daar is mijn pakje van Zalando… Even de doos open maken, retour ticket printen en naar de post!

Zalando, ik weet zeker dat er nog vrouwen zijn die op deze manier denken. Dus tijd om er iets aan de doen:

  • Advertentiecampagne bijsturen
  • Sneller leveren!